КОРПОРАТИВНЕ ВОЛОНТЕРСТВО: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ В УКРАЇНІ

Наталія Слівінська

Анотація


У статті досліджується корпоративне волонтерство як складова соціальної відповідальності бізнесу. Корпоративне волонтерство розглядається як добровільна участь співробітників у здійсненні різноманітних соціальних програмах за підтримки своєї компанії. Автором проводиться аналіз напрямів волонтерської діяльності та досвіду соціальної активності в Україні. Найбільш поширеними є наступні напрями волонтерської діяльності: індивідуальна або групова робота в благодійному проекті на умовах часткової зайнятості; членство в громадських організаціях; участь в опікунських радах некомерційних організацій (наприклад, для планування її діяльності та залучення коштів; участь у проведенні експертної оцінки для поліпшення роботи некомерційної організації); організація програм пожертв в грошовій та натуральній формі (наприклад, участь в комітеті допомоги місцевій громаді, робота в грантовому комітеті); робота з конкретними людьми (учнями або неповнолітніми правопорушниками в якості наставника або громадського захисника, інвалідами, особами старшого віку); соціальний маркетинг (наприклад, покупець супермаркету обирає товар, а частина суми покупки спрямовується на ту чи іншу благодійну акцію).

Основною умовою корпоративного волонтерства є задоволення інтересів усіх сторін: суспільства (отримувачів волонтерської допомоги), організації, співробітників організації. У статті обґрунтовано переваги корпоративного волонтерства для працівників, компанії та суспільства. Правильно організована волонтерські програми сприятиме розвитку лідерських якостей у співробітників, більш швидкій адаптації нових працівників, їх успішній самореалізації, оскільки спільне виконання завдань, які спрямовані на поліпшення якості життя згуртовує колектив, підвищує мотивацію і професійний розвиток персоналу.

Визначено перспективи розвитку корпоративної волонтерської діяльності в Україні, які пов’язані із змінами нормативно-правової бази та розвитком співробітництва бізнесу, держави та благодійними організаціями. Для розвитку корпоративного волонтерства як складової соціально відповідального бізнесу необхідним є соціальний супровід благодійних проектів, соціальних ініціатив, які впроваджують бізнес-організації, потрібна посередницька допомога при формуванні партнерських відносин з громадами, благодійними організаціями.

 

A corporate volunteering as a constituent of social responsibility of business is investigated in the article. A corporate volunteering is examined as a voluntary participating on of employees in realization of 

various the social programs supported by their company. The author is conducting th e analysis voluntery activity of directions and the experience of social activity in Ukraine. Most widespread are the followings directions of activity: individual or group work is in an eleemosynary project subject to conditions partial employment; membership is in public organizations; participating in the boards of trustees of noncommercial organizations (for example, for planning of its activity and fundraising; participating is in the peer view to improve nonorofitable organization); organization of the programs offering in pecuniary and natural form (for example, participating on the committee of help a local company, work, in an underback committee); work is with concrete people (by students or minor offenders in quality a tutor or public defender, by invalids, persons of senior age); social marketing (for example, the buyer of supermarket elects a commodity, and part of sum of purchase heads for a that or other eleemosynary share).

The basic condition of corporate volunteering is satisfaction of interests of all parties: society (recipients of voluntary help), organization, co-workers of organization. In the article the advantages of corporate volunteering for workers, company society have been diseased in this article.

Correctly organized voluntary programs will assist development of leader qualities for employees, to more rapid adaptation of new workers, their - successful self-realization, as general implementation of tasks, which qualities of life directed on an improvement are united by a collective, promotes motivation and professional development of personnel. A volunteer enables to develop new knowledge’s, form for workers leader skills, skills of management and allocation of resources, ability to manage sometimes a budget, good organization and responsibility.

Certainly prospects of development of corporate volunteer activity in Ukraine, which are related to the changes normatively legal bases and by development of collaboration of business, state, and eleemosynary organizations.

For development of corporate volunteer as constituent of socially responsible business a necessity is social accompaniment of eleemosynary projects, social initiatives, which inculcate business-organizations, intermediary help, in forming of partner relationships with companies, eleemosynary organizations.


Ключові слова


соціальна відповідальність бізнесу; корпоративне волонтерство; корпоративна культура; волонтерські програми; мотивація персоналу; соціальна активність; corporate social responsibility; corporate volunteering; corporate culture; volunteer programs

Повний текст:

PDF

Посилання


Кубачук А. Корпоративное волонтерство : три в одном. – [Електроний ресурс]. – Режим доступу : http://www.companion.ua/articles/content?Callback=46&id=2349.

Матеріали круглого столу «Корпоративне волонтерство: успішні практики та стратегія розвитку в Україні». – [Електроний ресурс]. – Режим доступу : www.ex.ua/5435513.

Плахова О. М. Корпоративне волонтерство як прояв соціальної відповідальності бізнесу / О. М. Плахова // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. Вип. 20, 2014. – С. 264-268.

«Про волонтерску діяльність». Закон України // Відомості Верховної Ради України (ВВР). – 2011. – N 42. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uazakon.ru/zakon/zakon-o-volonterskoydeyatelnosti.html.

Туркин С. Корпоративное волонтерство : какая от него польза [Електронний ресурс]. – Режим доступа : http://www.csrjournal.com/sustainable/4862-korporativnoe-volonterstvo-kakaya-ot-negopolza.html.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.