УДОСКОНАЛЕННЯ СТРАТЕГІЇ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ НА ЗАСАДАХ БЕНЧМАРКІНГУ
Анотація
Мета. Дослідження бенчмаркінгу як дієвого прогресивного інструментарію для формування ефективної стратегії вітчизняного підприємства. Для досягнення окресленої мети визначено такі завдання: дослідити сутність стратегії та її роль у підвищенні конкурентоздатності вітчизняного підприємства; визначити сутність бенчмаркінкгу як
прогресивної технології підвищення ефективності діяльності вітчизняних підприємств; окреслити основні методичні кроки застосування бенчмаркінгу як інструменту удосконалення стратегії розвитку підприємства.
Методи. Використано методи системного, компаративного, структурного аналізу та узагальнення.
Результати. Досліджено сутність поняття «стратегія підприємства», визначено її роль у підвищенні конкурентоздатності. Обґрунтовано застосування бенчмаркінгу як важливого інструменту побудови ефективної стратегії розвитку вітчизняних підприємств. Визначено
сутність цього методу, що полягає в порівнянні та аналізі діяльності, продуктивності, процесів і результатів організації з найкращими практиками, стандартами та досягненнями відомих гравців на ринку або відомих лідерів у відповідній галузі.
Окреслено основні методичні кроки застосування стратегічного бенчмаркінгу як інструменту удосконалення стратегії розвитку підприємства. Насамперед необхідно оцінити, як організація визначає свої стратегічні пріоритети і як вони впроваджуються. Наступний етап
здійснення такого виду − знайти та вивчити найкращі стратегічні практики в інших організаціях, які можуть бути застосовані для досягнення стратегічних цілей певного підприємства. В подальшому, доцільно зробити вибір інноваційних та успішних стратегічних
підходів й адаптувати їх до наявних умов діяльності, після чого інтегрувати у власну стратегію.
Запропонований алгоритм стратегічного бенчмаркінгу може суттєво допомогти вітчизняним підприємствам підготуватися до майбутніх викликів і можливостей.
Висновки. Основні положення наукової статті сприятимуть формуванню ефективної стратегії розвитку вітчизняних підприємств.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Андерсен Б. Бізнес-процеси. Інструменти вдосконалення. Переклад з англ. К. : РІА «Стандарти та якість», 2003. 272 с.
Богацька Н. М., Христич С. Г. Оцінка конкурентоспроможності підприємства. Молодий вчений. 2019. № 11. С. 455–458 URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2019/11/99.pdf.
Вараксіна О. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства: теоретичний аспект. Економіка та підприємництво. 2020. № 5 (116). С. 24–28.
Горностаєва Ж. В. Бенчмаркінг у сфері послуг: монографія. / Ж. В. Горностаєва та ін. 2009. URL: https://ua-referat.com/ Бенчмаркінг_в_сфері_послуг_Аналіз_можливостей. (дата звернення: 15.11.2023).
Кемп Р. С. Легальне промислове шпигунство: Бенчмаркінг бізнес-процесів: технологи пошуку та впровадження кращих методів роботи ваших конкурентів. Переклад з англ. Дніпропетровськ : Баланс-Клуб, 2004. 416 с.
Кравченко О. В. Поняття стратегії розвитку підприємства. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2010. № 1 (22). С. 267−272.
Мінцберг Г., Куінн Дж. Стратегічний процес. Переклад з англ. під ред. Ю. Каптуревського. СПб. : П., 2001. 688 с.
Портер М. Стратегія конкуренції: методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. Переклад з англ. А. Олійник, Р. Скільський. К. : Основи, 1998. 390 с.
Швіндіна Г. О. Еволюція підходів до ідентифікації змісту стратегії. Механізм регулювання економіки. 2016. № 3. С. 66–77.
Chandler, A. Strategy and Structure: Chapters in the History of the Industrial Enterprise / Alfred Chandler. Massachusetts Institution of Technology: The Mit Press. 1962, 1990. 465 p.
DOI: https://doi.org/10.35774/rarrpsu2023.28.089
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.