ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ CRM-СИСТЕМ У ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.35774/rarrpsu2018.23.081Ключові слова:
CRM–система, бізнес-процеси, управління персоналом, цифровий маркетинг, проектний менеджмент, внутрішні комунікації, CRM–system, business processes, personnel management, digital marketing, project management, internal communicationsАнотація
У статті висвітлено основні ознаки CRM–систем та функціональність поширених платформ за основними напрямками – управління продажом, маркетингом, комунікаційних зв’язків із суміжними відділами; доведено доцільність використання CRM–систем при використанні проектного підходу до управління в контексті «канбан»–процесів та методології «AGILE», окреслено стадії впровадження CRM–систем на підприємстві з позиції управління персоналом та використання цифрових джерел інформації для прийняття управлінських рішень; зазначено основні переваги використання CRM–систем як для бізнес-процесів загалом, так і для маркетингу та організації робочого процесу зокрема.
The article covers the main features of CRM–systems as well as the functionality of common platforms in the main scopes – sales management, marketing, communications with related inner departments; the feasibility of applying CRM–systems alongside with the usage of the project management approach in the context of the Kanban processes and the methodology "AGILE" has been proved; the stages of implementation of CRM–systems at the enterprise from the position of personnel management and use of digital sources of information for making management decisions are outlined; the main advantages of using CRM–systems for business processes in general, as well as for marketing and organization of the work process in particular, are outlined.
Посилання
Мірошникова Є. Д., Птащенко О. В. Побудова CRM–системи як основи формування комунікаційної політики між організацією та кінцевим споживачем // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля : наук. Журнал. – Сєверодонецьк : СУНУ, 2016. – Вип. 6 (230). – С. 108–116.
Антощук С., Фомін О. Модель маркетингу, яка керується даними // Маркетинг і цифрові технології. – Одеса, 2017. – Т. 1, Вип. 2. – С. 92–102.
Окландер М. А. Сутність та фактори впливу на рекламну стратегію // Бізнес Інформ. – 2017. – № 1. – С. 342–346.
Легкий О. А., Сохацька О. М. Ефективність цифрових маркетингових комунікацій: від постановки мети до оцінювання результату // Маркетинг і цифрові технології. – Одеса, 2017. – Т. 1, Вип. 2. – С. 4–31.
Penn C. The Evolution of the Data-Driven Company / C. Penn marketing blog. – 2016. – URL : https://www.christopherspenn.com/2016/11/the-evolution-of-the-data-driven-company/ (Last accessed 7. 12. 2018).
Марцінковська О. Б. Сучасні підходи до управління командами в контексті реалізації проекту // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил. – 2016. – № 21. – С. 102–108.
Parekh L. How CRM can help HR to improve Employee Experience. SugarCRM Blog. 2017. URL : https://community.sugarcrm.com/community/partner-corner/blog/2017/10/26/how-crm-can-help-hr-to-improveemployee-experience (Last accessed 7. 12. 2018).

